Az olaszországi napilap két újságíróját április 26-án vették tűz alá, miközben a dél ukrajnai Herszon külvárosában lévő Antoniv híd közelében készítették tudósításukat. A rögzítőként dolgozó ukrán újságírót Bogdan Bitiket agyonlőtték, Conrado Zunino olasz újságírót pedig a vállán sebesítették meg.

Zumino PRESS felírattal ellátott páncélt viselt, az viszont nem világos, hogy az ukrán kollégáján volt e felirattal ellátott testpáncél. A támadást nagy valószínűséggel orosz mesterlövészek hajtották végre – írja az olasz napilap, aminek Zumino azt nyilatkozta, hogy három ellenőrzőponton haladtak át, ahol Bogdan beszélt az ukrán katonákkal, akik gond nélkül átengedték őket.

–Ez nem harci zóna volt, azonban hirtelen ütést éreztem és láttam Bogdant a földön heverni. Nem mozdult meg. Ezután addig kúsztam, amíg ki nem kerültem a tűzvonalból, majd pedig futni kezdtem egészen addig, amíg nem találkoztam egy civil személygépkocsival. Teljesen ellepett a vér és bevittek a herszoni kórházba – ecsetelte a történteket az olasz újságíró.

Szergej Tomilenko, az Ukrán Újságírók Nemzeti Uniójának (NUJU) az elnöke szerint Bogdan Bitik ukrán újságíró meggyilkolása és Corrado Zunin olasz újságíró megsebesítése újabb, oroszok által elkövetett háborús bűncselekmény.

Bogdan Bitik a 13. sajtómunkás, akit szolgálatvégzés közben öltek meg Ukrajna orosz megszállásának a kezdete óta.